perjantai 14. lokakuuta 2016

Salkun syyskuun 2016 ja Q3 tuotot

Salkun tuotto oli kesäkuussa 0,81%:ttia. Toisen vuosineljänneksen Q3 tuotto oli 3,37%:ttia.

Osingot syyskuussa olivat 272,33€ jolloin laskua 19,04% edellisen vuoden syyskuuhun.

Kulut pysyivät samalla 90€ tasolla syyskuussa kuin olivat elokuussa.Pyrkimys oli tiputtaa kuluja, mutta hankin ja siirtelin kova kuluisia jenkkisijoituksia.

Aiemmissa kirjoituksissa sain palautetta kuluista ja kehotettiin vertaamaan indeksiin.Otin vertailuindeksiksi salkulleni MSCI Daily World TR Net USD. Tämä ei kaikista optimaalisin, lasken omat tuottoni euroissa, mutta saa tuosta suuntaa.

Vertailua indeksiin:

Syyskuu

MSCI Daily World TR Net USD 0,97%
Salkku: 0,81%

Q3
MSCI Daily World TR Net USD 1,31% 
Salkku: 3,37%

Vertailukauden pidemmällä jaksolla olen pärjännyt indeksille. Tässä kulut eivät täsmää tuottoon, koska olen pärjännyt paremmin korkeilla kuluilla. Yleisesti näytän jäävään indeksistä kovassa nousussa hiukan ja pärjään laskussa selvästi indeksille. Tämä on oikeastaan odotettua, koska salkustani löytyy korkosijoituksia. 

2 kommenttia:

  1. Itse en ole ikinä seuraillut indeksiä. Olen vain yrittänyt nostaa kuukausittaista osinkosummaa.

    VastaaPoista
  2. Olen vertaillut salkkuni sijoituksia keskenään joista osa indeksisijoituksia. Minulla on sama pyrkimys nostaa osinkosummaa, mutta voi tietysti miettiä millä suhteella kannattaa veroja maksaa. Tämä alkaa korostua katsellessa pidempään salkussaolleita osinkoa ulos maksamattomia rahastoja.

    VastaaPoista